نفت تهران 1 - استقلال1؛ تراکتور سازی1 - سپاهان 3 /تبدیل مثلث قهرمانی به خط قهرمانی

دوشنبه 28 اسفندماه 1391
هفته سی ام لیگ برتر
نفت تهران- استقلال
ورزشگاه آزادی تهران
تماشاگر: کمتر از 3 هزار نفر
داور: تورج حق وردی با کمک های محمدرضا ابوالفضلی و علیرضا ایلدروم
داورچهارم: حسن اکرمی
گل: فرزاد حاتمی دقیقه 15 برای استقلال، دقیقه 62 رضا نوروزی
کارت زرد: جی لوید ساموئل از استقلال

نفت تهران: حامد فلاح زاده، وریا غفوری، بهمن کامل (89 احمد آل نعمه)، هادی شکوری، میثم حسینی، وحید حمدی نژاد، علی عزتی، یعقوب کریمی، محمد حسین مهرآزما،  و رضا نوروزی (78 ماریو داسیلوا) امین منوچهری (66 محسن یوسفی)
سرمربی: منصور ابراهیم زاده

استقلال: سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، حسن اشجاری (74 هاشم بیک زاده)، جواد نکونام، جی لوید ساموئل، خسرو حیدری (46 مجتبی جباری)، سیاوش اکبرپور، ایمان موسوی (46 فرهاد مجیدی) و فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه نویی

دقایق حساس:
دقیقه 4: رضا نوروزی در موقعیت پشت به دروازه چرخید و شوت زمینی اش را روانه دروازه استقلال کرد اما ضربه آرام او را رحمتی به سادگی گرفت.
دقیقه 17: بلافاصله بعد از گل استقلال، ایمان موسوی در موقعیتی خوب به سمت دروازه حریف حرکت کرد اما در حالی که می توانست به حرکت خود ادامه دهد، سعی داشت فرزاد حاتمی را صاحب موقعیت کند که این توپ از دست رفت.
دقیقه 69: سانتر یعقوب کریمی از سمت چپ از همه عبور کرد و از نزدیکی تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 73: ضربه ساموئل در موقعیتی نامتعادل که از پاس جباری ایجاد شده بود، در دستان فلاح زاده جای گرفت.
دقیقه 75: در حالی که تماشاگران انتظار داشتند مجیدی با یک نوک پا دروازه نفت را باز کند، تکل عالی شکوری در آخرین لحظه، این موقعیت را از استقلالی ها گرفت.
دقیقه 81: ضربه کاشته را مجتبی جباری عالی روی دروازه فرستاد اما فرزاد حاتمی در شرایطی که مزاحمی هم نداشت، نتوانست به توپ ضربه بزند.
دقیقه 88: سانتر فرهاد مجیدی با ضربه سر قوسی فرزاد حاتمی همراه شد و توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه بیرون رفت. این جدی ترین موقعیت استقلال بعد از دریافت گل مساوی بود.
دقیقه 4+90: سانتر بیک زاده و ضربه سر عالی جباری، با کمترین اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.


شرح گل:
استقلال 1-0: خسرو حیدری که هافبک راست استقلال در این روز بود، این بار از چپ فرار کرد و بعد از دریبلی عالی از نزدیکی نقطه کرنر، پیشروی کرد. خسرو در ادامه با یک پاس رو به بیرون فرزاد حاتمی را در موقعیت قرار داد و مهاجم استقلال هم بی درنگ با یک بغل پای محکم چپ، دروازه نفت را فرو ریخت
نفت 1-1: رضا نوروزی در محوطه هجده قدم در عرض حرکت کرد و ضربه زمینی آرامی به سمت دروازه زد، این توپ بعد از برخورد به پای مدافع استقلال به درون دروازه رحمتی غلطید.

بهترین بازیکن:
در روزی که اکثر بازیکنان نمایش متوسطی داشتند، یعقوب کریمی هافبک چپ نفت بیشتر از سایرین دیده شد. در استقلال هم پژمان منتظری بهتر از بقیه نشان داد.

اتفاق ویژه:
با این نتیجه مساوی و برد پرگل سپاهان در تبریز، رقابت در صدر جدول همچنان فشرده باقی ماند. حالا بازی استقلال و سپاهان در هفته سی و دوم، که 26 فروردین برگزار می شود، می تواند سرنوشت قهرمان لیگ را مشخص کند.
 

 

لیگ بر‌تر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته سی ام

دوشنبه بیست هشتم اسفند 1391- ساعت 15:30

تراکتور سازی  - سپاهان

ورزشگاه یادگار امام تبریز

تماشاگر: 25هزار نفر

داوران : علیرضا فغانی ،رضا سخندان ، علی میرزا بیگی

اخطار :محمد نصرتی و مهدی کریمیان از تراکتور، میلان سوشاچ از سپاهان

گل ها : دقیقه 14 خلعتبری -

تراکتور سازی : مهدی ثابتی ، مصطفی اکرامی ، مرتضی اسدی ، محمد نصرتی ، محمد ایرانپوریان ، مهدی کریمیان ، مهدی کیانی ( 62- مسعود ابراهیم زاده ) ، فلاویولوپز ، جاناتان پیرا ( 60 - گیلسون ) ، محمد ابراهیمی ( 70 - محمد عباد زاده ) ، سید مهدی سید صالحی                       

سرمربی :تونی الیویرا

سپاهان : شهاب گردان ،حسین پاپی، احسان حاج صفی ، فرشید طالبی ، امید ابراهیمی ، محرم نوید کیا ( 86 - محمد غلامی )، میلان سو شاچ ، امین جهان عالیان ( 57- محسن ایرانژاد )، محمد رضا خلعتبری ، جواهیر سوکای ( 69 - میر یا بلویچ ) ،الوین بولکو

سرمربی : زلاتکو کرانچار

شرح گل :

1-صفر-دقیقه 14-  خروج ناموفق مهدی ثابتی وبرخورد با مدافع خودی روی خط 18 قدم که دروازه خالی را آماده تیز هوشی خلعتبری کرد تا اولین گل این دیداررا به ثمر برساند.

2- صفر- دقیقه 31 - ارسال حسین پاپی وضربه سر فرشید طالبی که با دفع ناقص ثابتی همراه شد تا خود فرشید توپ را وارد دروازه کند.

3- صفر- 60- پاس عمقی به نوید کیا وتسلیم شدن ثابتی برای بار سوم که دروازه اش برای سومین با به لرزه درآمد.

3-1 -دقیقه 88- پاس عمقی به گیلسون وضربه این بازیکن که تبدیل به تنها گل میزبان شد .

شرح بازی در نیمه اول

بازی دو تیم در یک هوای نیمه ابری با وزش باد شدید آغاز شد ، دقایق ابتدای بازی سپاهانی ها اشتهای خود را برای ارائه بازی هجومی نشان دادند وعلاوه بر حضور متعدد در محوطه جریمه میزبان ، انگیزه کسب پیروزی  را به رخ حریف خود کشیدند و در این هدف هم موفق بودند ، تراکتور طبق روال هفته های گذشته از قلب دفاع اسیب پذیر نشان داد وکرانچار هم نشان داد که این نقطه ضعف تراکتور را بخوی شناخته است ،سپاهان با برتری مالکیت توپ و هدف قرار دادن عمق تراکتور یک نیمه ایده آل را پشت سر گذاشت تا با برتری 2 گل به رختکنی برود ، به نظر نیمه دوم افکار وتدابیر دو مربی سرنوشت بازی را رقم خواهد زد.

دقایق کلیدی

دفیفه  8-خروج مهدی ثابتی وپاس سوکای به تیر دو برای خلعتبری که ضربه سر این بازیکن با فاصله اندک از تیر افقی راهی اوت شد .

دقیقه 10 - ارسال به تیر دو وموقعیت خطرناک برای خلعتبری که ضربه این بازیکن یکبار دیگر با فاصله ای اندک راهی بیرون شد .

دقیقه 24- شوت از راه دور کریمیان با فاصله زیاد از روی دروازه راهی اوت شد .

دقیقه 35- موقیت عالی برای نوید کیا در سمت راست که ضربه خطرناک این بازیکن میلیمتری از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت .

دقیقه 40 - موقیت عالی برای کریمیان در داخل محوطه جریمه سپاهان که ضربه این بازیکن با برخورد با مدافعین میهمان راهی کرنر شد .

دقیقه 42- پاس پشت دفاع برای سید صالحی وموقعیت تک به تک این بازیکن که دروازه را کج دید .

47- ضربه فلاویووبرخورد توپ با مدافع سپاهان وموقعیت عالی برای ابراهیمی که ضربه این بازیکن راهی اوت شد .

50 - خطای بازی خطرناک در داخل محوطه جریمه وموقعیت عالی برای میزبان که شوت فلاویو با برخورد با خط دفاعی سپاهان برگشت خورد وشوت دوم هم با جاگیری گردان بی ثمر ماند.

52- پاس عرضی خلعتبری در تیر دو نصیب نوید کیا شد تا برای بار سوم دروازه تراکتور باز شود اما کمک اول این صحنه را آفساید اعلام کرد .

61 - سوکای در سمت چپ ترراکتور صاحب موقعیت شد وضربه خطرناک این بازیکن را ثابتی برگشت داد.

67- موقعیت خطرناک در سمت چپ برای سوکای وضربه این بازیکن که با جاگیری خوب ثابتی توپ برگشت خورد .

73 - ارسال خلعتبری از سمت و ضربه تمام کننده نوید کیا که تبدیل به گل شد اما برای بار دوم  این گل مردود اعلام شد .

82 - یکبار دیگر نوید کیا در عمق صاحب توپ شد تا با یک بغل پا یکبار دیگر دروازه تراکتور را باز کند که برای بار سوم سومین گل سپاهانی ها آفساید اعلام شد .

85- شوت سنگین کریمیان را  شهاب گردان با جاگیری خوب مال خود کرد .

اتفاق ویژه 1: هواداران تراکتور که آخرین امید قهرمانی را در این دیدار جستجو می کردند وقتی با بازی سر در گم تراکتوری ها و شکست سنگین این تیم مواجه شدند در دقیقه 60 بازی بعنوان اعتراض اکثریت آنها ورزشگاه را ترک کردند .

اتفاق ویژه 2 - بعد به ثمر رسیدن گل سوم سپاهان وترک ورزشگاه توسط مدیر عامل تراکتور سازی ، تماشاگران حاضر شعار های را علیه وی سر دادند .

اتفاق ویژه 3 - احسان حاج صفی در اوایل بازی مورد تشویق تماشاگران حاضر قرار گرفت .

بهترین بازیکن : محرم نوید کیا یک گل زد وچند موقعیت گل  هم برای خود وهم تیمی هایش ایجاد کرد تا عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد.

 

 


 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 28 اسفند 1391 ا 20:50 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.